Veelgestelde vragen

Hieronder vind je antwoord op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op via het contactformulier


1. Bestellen

 

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren? 
Nee, wanneer de bestelling is afgerond is het niet meer mogelijk om deze te wijzigen of annuleren. 

 

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is binnengekomen?
Wanneer de bestelling succesvol is afgerond, ontvang je een bevestiging per email. Wanneer jouw pakket is verzonden, ontvang je een tweede e-mail met daarin de verzendgegevens en volgcode.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd? 
Wij streven er naar om jouw bestelling de eerstvolgende werkdag te laten bezorgen wanneer je vóór 15.00 uur hebt besteld (met uitzondering van zon- en feestdagen). Mocht er sprake zijn van een afwijkende levertijd dan word je hiervan zo spoedig mogelijk per email op de hoogte gesteld. 

Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten bezorgen? 
Nee, dit kan helaas niet. 

Kan ik een zakelijke bestelling plaatsen? 
Ja, dat kan! Bij het invullen van jouw gegevens tijdens het bestelproces kun je (optioneel) jouw bedrijfsnaam, het btw-nummer en KvK-nummer opnemen. Deze gegevens zullen dan worden verwerkt op de factuur. Wanneer je voornemens bent meer dan 2 boxen af te nemen verzoeken wij je om contact op te nemen via het contactformulier, zodat de verzendkosten mogelijk gereduceerd kunnen worden. Voor meer mogelijkheden omtrent relatie- en personeelsgeschenken verwijzen wij je graag naar onze zakelijke pagina. 

2. Betalen

Welke betaalmogelijkheden biedt Claire Coccinelle? 
Tot op heden is het alleen mogelijk om te betalen via iDEAL. Uit ervaring en onderzoek is gebleken dat iDEAL de meest gebruikte betaalmethode is. Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk online betalen. U betaalt via de mobiele app of de internetbankieromgeving van uw eigen vertrouwde bank. Het aankoopbedrag wordt direct van uw bankrekening afgeschreven, waardoor de bestelling meteen afgerond wordt. 

3. Bezorging en levering

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd? 
Wij streven er naar om jouw bestelling de eerstvolgende werkdag te laten bezorgen wanneer je vóór 15.00 uur hebt besteld (met uitzondering van zon- en feestdagen). Mocht er sprake zijn van een afwijkende levertijd dan word je hiervan zo spoedig mogelijk per email op de hoogte gesteld.

Hoe hoog zijn de verzendkosten? 
De verzendkosten bedragen 4,99 EURO per box. Hoewel grote webshops mogelijk anders doen suggereren, is transport (met name van zwaardere en grotere artikelen) helaas niet kosteloos en tevens belastend voor het milieu. Vanuit financiële, duurzaamheid- en transparantieoverwegingen hebben wij er voor gekozen de verzendkosten in rekening te brengen. Mocht je een grote bestelling willen plaatsen, dan vragen wij je vriendelijk om contact op te nemen via het contactformulier. Waarschijnlijk kan het transport individueel worden afgestemd op jouw wensen.

4. Retourneren 

Kan ik mijn bestelling retourneren? 
Ja, dit kan door middel van het retourformulier

Binnen hoeveel dagen kan ik retourneren? 
Bij Claire Coccinelle krijg je 14 dagen bedenktijd. De 14 dagen bedenktijd gaat in op het moment dat de bestelling door jou is ontvangen. Gedurende deze tijd verwachten wij dat je de box en inhoud daarvan behandelt zoals je dat in een winkel ook zou doen. Indien je teruggave van het volledige aankoopbedrag wenst, dan mogen de wijnen niet geopend of beschadigd zijn. Ook de box mag niet beschadigd zijn. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de producten die het gevolg is van het gebruik van de producten, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Deze waardevermindering kan oplopen tot 100%. Wij raden aan om de box te retourneren in de oorspronkelijke postverpakking om het risico op beschadiging tijdens transport te beperken. 

 

Wanneer krijg ik het aankoopbedrag van mijn retournering terug? 
Als de wijnen en de box niet beschadigd zijn, krijg je het volledige aankoopbedrag inclusief verzendkosten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen nadat je hebt aangegeven van de koop af te zien, terug. Hierbij merken we graag op dat wij wachten met de terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of je hebt aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden. 

Zijn er kosten verbonden aan retournering? 
Ja, de retourneringskosten zijn voor jouw eigen rekening. Hoewel grote webshops mogelijk anders doen suggereren, is transport (met name van zwaardere en grotere artikelen) helaas niet kosteloos en tevens belastend voor het milieu. Wij hebben er daarom voor gekozen om de kosten van retourzendingen niet te vergoeden. De oorspronkelijke verzendkosten die je reeds hebt betaald voor de bezorging van de box krijg je uiteraard wel terug.